070822

Idag är det dax för en rutinkontroll hos BM igen, ska vara där kl. två, och kära mamma som var tvungen att ta ut flextid från jobbet ska följa med. Från och med idag ska vi börja mäta magen för att se hur mycket den växer mellan gångerna, ska bli spännande :-) Sen efteråt har jag tänkt dra med mig mammsen och kolla på tapeter. Vi måste hitta några till barnrummet snart så att vi blir klara nångång. Jag uppdaterar sen hur allt har gått!

---
kl. 18.40,
Allt gick bara bra på kontrollen. Alla värden var bra och jag hade gått upp 1 kilo sen förra gången för fem veckor sen. Det var tydligen inte speciellt mycket men inget farligt eller onormalt, och det är huvudsaken. Mamma tror inte att jag kommer att bli speciellt stor, och jag låg faktiskt lite under medel på kurvan när hon mätade magen, men även det var helt ofarligt, hon sa att huvudsaken är att barnet följer sin egen kurva så det kändes skönt. Hjärtljuden lät alldeles utmärkta idag också, 153 slag/minut, vilket räknas som "höga", och enligt någon myt så brukar flickor ha högre än pojkar, så vi får väl se om det blir en liten tjeja som jag tror :-)
Tapetletandet gick desto sämre, jag har så himla svårt att bestämma mig för vilken färg jag vill ha. Och jag vill ju inte köpa ett par som Robin inte har sett och godkänt, det skulle kännas fel, men vi måste som sagt bestämma oss snart.

-Sofia


Kommentarer
Postat av: Bea

Det är ju en liten pojk jue! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback