071113

Igår var en superbra dag! Var hos BM på morgonen och allt såg bra ut och bebisens hjärtljud var fina och jämna. Hon skulle ju även fastställa hur bebisen ligger inne i magen och och var lika säker som förra gången på att det var ett litet huvud neråt men vi ska ändå få fara på ett extra ultraljud nu på torsdag bara för att vara på den säkra sidan, och det känns givetvis bara mysigt :-) Mitt blodvärde hade gått upp nu och var kanon bra, så nu har jag återgått till att bara äta en järntablett per dag.
Mitt på dan igår ringde dom från Försäkringskassan för att reda ut lite och fastställa min föräldrapenning. Jag blev lite nervös när dom ringde för jag har gruvat mig hela sommaren och varit rädd att jag inte ska få ut mer än grundbeloppet som ligger på fjuttiga 3500 kr efter skatt, men jag kan säga er att det där samtalet gjorde min dag, min vecka, mitt år! Jag kommer att få ut 10200 kr per månad, efter skatt, om jag tar ut fullt vill säga! Jag höll på att dö av en chock när han sa det! Nu kan jag äntligen slappna av eftersom att jag vet att vi kommer att klara oss gott och väl, plus att nu kan jag spara några dagar i veckan och dra ut på min ledighet eller spara dagar till senare vilket känns kanon! :-D

-Sofia

Kommentarer
Postat av: Jenny : )

Va skönt gumman ; ) Glad för sin skull! Krama om


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback