071007

Igår blev jag, hör och häpna, brunett på heltid. Mamma tonade ju håret brunt på mig för lite mer än en vecka sen men med tanke på att jag var så blond på vissa ställen så gick inte färgen riktigt igenom överallt. Så efter bara några dagar började den bruna färgen blekna och jag blev lite grågrön i håret = inte snyggt! Så igår hjälpte Elina mig att färga det på riktigt och det känns faktiskt jättebra!
Idag, eller rättare sagt ikväll, börjar Robin på sitt "nya" jobb. Han jobbar ju fortfarande åt samma företag men han har bytt plats till Björkdalsgruvan och arbetsuppgift till att köra dumper. Jag hoppas att det går bra för han där, men lite orolig är man ju när han jobbar under jord... Det som är bra med jobbet är ju, förutom lönen, att han kommer hem efter varje arbetspass, nog för att han kommer att sova hela dagarna när jag är vaken, plus att han jobbar 7 dagar och sen är han ledig 7 osv. Det blir ju perfekt sen när lillplutt*n kommer, då kan vi ju mysa och hitta på saker tillsammans dom veckorna han är ledig :-)
Idag är kära far här och jobbar på. Han har spacklat klart i barnrummet och nu snart ska han slipa och måla, sen får vi se om han har tid nån dag i veckan att komma hit och kanske börja sätta upp tapeterna. Guud vad jag längtar tills rummet är klart! Det kommer att bli så fint och mysigt med nya tapeter, nytt golv och en massa söta babysaker :-) På tal om babysaker, vi vann en auktion på Tradera idag. Det var en helt ny, endast provad, Babybjörn bärsele i svart för endast 360kr! I affär kostar dom mellan 800-900kr så det känns superbra! Det kan vara skönt att ha en tex. om man ska på nått ställe med mycket folk, då är det kanske lite jobbigt att gå runt och trängas med en vagn, eller om man bara är hemma och ska tvätta i tvättstugan. Och även om den inte skulle användas hela tiden så känns det ändå värt med tanke på att den var så billig.

-Sofia

Kommentarer
Postat av: Linn Eklundo

hallå sofia.
nice att du hittat en bärsele men om jag får ge dig världens bästa tips: köp en sån där bärsjal (som egentligen är en lång sjal bara när du köper den) - hur mysigt som helst, man kommer barnet jättenära.. tror du skulle gillare! :) (har ett tremånaders kusinbarn här nere i uppsala som jag bär runt på och myser med..mmm)

2007-10-10 @ 22:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback