Crazy days,

Igår färgade jag håret på någon annan för första gången. Mitt offer - Elina Stenberg. Trots detta var hon inte ett dugg nervös men det var jag! Jag ville ju inte missa en massa ställen så att hon skulle se ut som en fläckig leopard! Resultatet blev dock bra och jag är faktiskt rätt stolt att jag klarade av det (haha, nu tänker ni säkert "hur svårt är det att färga håret på någon", men jag var verkligen skitnervös!) :-P När jag och Tuva kom hem efter färgningen så satt Robin och fyra av hans kompisar vid köksbordet och spelade poker. Vi satt oss och tittade på ett tag tills Tuva skulle sova vid 23-tiden. Hon somnade nästan direkt men vaknade dock lika fort. Jag hann bara till köket i några minuter innan jag hörde henne och var tvungen att gå tillbaka. Jag gjorde ett nytt försök, ett lyckat som givetvis resulterade i att även jag somnade, OJ vad ovanligt! Jag vaknade till vid 2-tiden, då gjorde jag mig klar för sängen och tvärkikade hur det gick för grabbarna och sen knoppade jag in igen. Sen sov jag som en stock i 2,5 timme tills Tuva fick ett ryck. Jag trodde att hon bara var hungrig men icket, hon ville inte sova. Ögonen var klarvakna och hon låg och pratade och skrek i ren och skär lycka. Jag gav det några tappra försök att få henne att somna om men utan vidare resultat så vi steg upp till grabbarna som fortfarande satt och spelade! Tuva flörtade stenhårt med dom och hon lyckades bra :-P Efter ca 1,5 timme orkade hon inte längre och somnade sittandes i mitt knä, och i samma stund så tog pokerspelandet slut så då begav vi oss tillbaka till sängen alla tre. Resten av natten sov Tuva lika bra som hon brukar, hon vaknade för snart 1 timme sen så jag är pigg och utvilad som vanligt (ett ord; Bortskämd!). Jag skyller hennes nattäventyr på tanden som växer och gror för fulla muggar, plus att hon har sovit ovanligt mycket på dagarna i helgen. Men jag var trots allt inte så trött när hon bestämde sig för att vakna inatt men jag skulle ju uppskatta om det inte händer
alltför ofta :-P

Tuva har föresten lärt sig att vända sig från rygg till mage nu och hon blir lika stolt varje gång hon lyckas! Hon har kämpat och tränat i några veckor nu och i förrgår lyckades hon några gånger, men idag har hon riktigt fått in knixet! Hon rullar fram och tillbaka och plockar leksaker på sitt lilla täcke på golvet, hon är såå duktig! :-)

image82
In action!

Kommentarer
Postat av: elin

Nämen va duktig hon är! Allas lilla sötnos! :)) Bäst att hålla hårt i henne nu, snart har hon flörtat in sig hos varenda liten unge! ;) Tack vännen, så snäll du är! :D Receptet kan komma ;)

Postat av: Sandra

bra =)ja jag vet jag är rå pepp till körkortet =)

_

Alltså jag förstår inte vart du får alla dina ord ifrån,men det får iallafall mig att må mycket bättre! TACK

2008-04-29 @ 17:41:36
URL: http://sandralindahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback