Första helgen i april,

Ikväll har jag och Elina för ovanlighetens skull bakat (ironisk). Vi har som kommit in i nått il nu för vi bakar var och varannan dag. Jag har aldrig tidigare varit någon bakmänniska men huxflux så är det bland det roligaste man kan göra! Ikväll blev det våra traditionella Hallonmuffins och nykomlingen BH-grottor (Björnbär-Hallon) ;-)

I fredags hade Robin och gänget spelning i Malå (under skoter VM), och efter den blev det såklart party. Arrangörerna hade fixat en stuga åt dom eftersom att dom skulle bli kvar över natten. Men inte var jag ensam för det inte, nej nej, Elina offrade en fredagkväll åt mig :-P Vi hittade på världens godaste köttfärspaj med en smaskig sallad till, sen hade vi hittat ett recept på en lyxig chokladtryffeltårta som vi tänka äta till efterrätt. Men den skulle vara i kylen i minst fyra timmar så den var inte klar förrän vid halv-tolv-tiden och då var vi redan mätta och belåtna på nötter och vindruvor! Idag hade vi däremot sugna och förväntansfulla magar som trånade efter den lyxiga tårtan men snacka om att det blev ett nederlag när vi till våran stora besvikelse smakade på BAJStårtan! Den var inte ens i närheten av så god som vi hade hoppats och föreställt oss, den var nästan inte god alls :-/ Aldrig mer den tårtan, that's for sure!

Jag köpte Mild Havregröt till Tuvisen i veckan och hon älskar det! Hon har fått små smakportioner nu två kvällar i rad och det går riktigt bra! Jag lovar er att gröten är ingen höjdare, smakar blää, men huvudsaken är ju att hon tycker om den. Ska börja ge henne nu varje kväll hade vi tänkt och succesivt öka portionsmängden så att hon tillslut kan äta sig mätt på den och på så sätt byta ut ett bröstmål om dan mot ett grötmål :-P Jag vill ju inte amma livet ut så man måste ju börja vänja henne vid annan mat :-)

Imorgon har jag tvättid så jag kanske ska ta och fundera på sängen snart, triiist, men det är rätt skönt att komma sig upp i tid och göra någon nytta. Goodnight!

Kommentarer
Postat av: elin

Intressant! Jag tog också receptet på chokladtryffeltårtan, lät himla god ju! Vilken besvikelse! ;( Nåja, lät förövrigt som om ni haft en himla trevlig helg! :)

Postat av: elina

Aldrig mer chokladtryffeltårta! Vi håller oss till säkra kort i fortsättningen! typ hallonmuffins, vill seriöst bjuda hela världen på hallonmuffins för har man inte smakat våra sånna..ja då har man verkligen missat en del av livet. Haha, kanske inte fullt SÅ seriöst men man har iaf missat något ;)

2008-04-07 @ 18:28:14
URL: http://elinastenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback