Trött mamma söker jobb,

Den fina layouten har jag än en gång min kära syster att tacka för, tack tack! :) Känner mig ruggigt trött idag, Tuva vaknade, ja jag vet inte när men kanske kl 03 och jag insåg att jag inte skulle få henne att somna om i min säng (eftersom att hon bara börja klättra och krypa runt då) så vi gick ner och satte oss i soffan och då lyckades jag få henne att somna om. Jag knoppade givetvis in själv också och vaknade strax efter 05 så då bar jag upp henne till sin säng och fick äntligen lägga mig igen. Men hon vaknade såklart 1,5 timme senare och var pigg och glad som en lärka, och trött som jag var så försökte jag få henne att somna om med lite välling i magen men jag insåg rätt snabbt att jag var tvungen att se mig som besegrad så vi lekte en stund och sen knoppade vi in en liten stund i soffan igen. Tur att hon är så himla gó och glad på morgonen annars hade jag blivit galen, trots att jag är svintrött så är det så mysigt att vakna upp och få världens största leende ifrån spjälsängen bredvid sig och sen världens bamsekram på det när man lyfter upp henne. Det är kärlek!

Just nu sitter jag och försöker kolla lite jobb, ska ringa runt imorgon och höra hur det det ser ut och förhoppningsvis få napp någonstans. Tuva kan ju inte börja dagis än (måste helst vara ett år fyllda) så vi får se hur vi ska göra, om Robin ska vara pappaledig tills hon kan börja där eller annars så kan jag ju börja med att jobba varannan vecka, det beror ju på vad som finns men det ska nog lösa sig :)

Nu ska vi göra oss klara, käka något och sen bege oss hemåt (är på Morön) för Tuvas farfar, bonus farmor, faster och farbror kommer på besök sen idag.

Kommentarer
Postat av: elin

Söt-tuva! ;) Det låter som om hon hunnit bli hur stor som helst ju, dags att ses med andra ord ;) Lycka till imorgon, det kommer gå hur bra som helst! :))

Postat av: Louise

Men se schnygg bloggen blev!;)



Inte lätt när de små liven inte vill sova när mamma & pappa vill sova. Men det svischar nog bara till så måste man dra upp dom ut sängen på mornarna!;)

2008-09-01 @ 12:12:00
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback