Lördag

Idag på dan var jag, Tuva och Martina på stan och letade en present till Edwin som blir hela 3 år på måndag (men kalaset är imorgon)! Som jag alltid säger, tiden går verkligen fort! Vi hittade iallafall en jättefin tröja åt storkillen, kanske inte den roligaste presenten han kommer att få imorgon men jag kan lova er att det är näst intill omöjligt att hitta något att köpa som den grabben inte har! Tröjan var ju bla. grön så den ska nog gå hem (han är galen i grönt). Självklart så blev det andra fynd också (trodde nån något annat?), hittade en jättesöt brun manchesterklänning åt Tuva och ett par bruna strumpbyxor med rosa prickar på och sen två basickoftor till mig, en svart och en grå.
Under tiden vi var på stan så spenderade Robin tiden på sin nya favoritplats här på jorden, nämligen Bersgbyns discgolfbana. Han är helt besatt i den där frisbeedjungeln, idag var sjätte dagen i rad han var där, och då snackar vi inte en fjuttig timme om dan, nä närmare 5-6 såna :-P Men det är både kul och bra att han har hittat något han tycker är kul så jag klagar inte.

Efter våra tripper så käkade vi middag hemma hos Bea(+gómagen) och Kim med dom och Malin. Tacos stod på menyn och sen så hade Bea gjort en supergod hallon-blåbärspaj till efterrätt, mums! Sen blev det mys i soffan och grabbarna drog en sväng till och kastade :-P Jag och Tuva gick hem vid tio för då var det verkligen dags för välling och nattinatti, och hon somnade rekordsnabbt lillgumman. Huvva, nu börjar det kännas verkligt att jag och Elina ska fara iväg till varmare breddgrader...tål knappt att tänka på det just nu för det känns så jäkla jobbigt att bara tänka tanken på att vara utan Tuva i 7 dagar!! Jag vill bara kunna längta helhjärtat men det kommer att bli svårt, mest med tanke på att jag aldrig har varit ifrån henne mer än några timmar åt gången och nu blir det helt plötsligt en hel vecka. Jag vet att hon och pappa Robin kommer att ha det supermysigt här hemma det tvivlar jag inte en sekund på men nu är det mej själv jag syftar på. Nog för att jag vet att vi kommer att ha det superkul och härligt därborta men det är svårt att tänka sig en dag utan att se henne...min skatt. Det kommer nog att kännas bättre när vi väl är där, och vi kommer ju att ha daglig kontakt med våra familjer så det ska nog gå bra ändå :-)

Nu ska jag slå igen laptopen och få mig lite sömn. Godnatt.

Ps till lillkotten i Beas mage: Nu börjar det vara dags att fundera på "nedsläpp". Vi är många som längtar efter att få träffa dig :-)

Kommentarer
Postat av: elin

Vad gullig du är vännen! :) Förstår att du kommer sakna lillan (och ändå är jag inte hennes mamma)men du får tänka på en behövlig "egentid" och att du kommer få väärldens största present (och puss!) när du kommer hem! :P Ps. att fynda kläder - finns det något mer tillfredställande för hjärnan!? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback