Bad & hoppborg!

Tuvas feber gav äntligen med sig igår - och idag kom prickarna! Hon hade med andra ord Tredagarsfebern som innebär ca 3 dagar med hög feber och när den försvinner så får dom små liven utslag som försvinner inom ett dygn. Men Tuva var inte riktigt nöjd bara för att febern hade gått över, nej hon var supergnällig igår och har även varit det stora delar av denna dag men ikväll kom vi fram till vart skon klämde :-P Hon har i princip vägrat äta och dricka nu i två dagar och varit jääligt gnällig men vem kan klandra henne, lillgumman håller ju på att få sina övre framgaddar! Man kan se dom lysa igenom tandköttet så snart kommer hon att se ut som en söt liten råtta ;-)

Idag har vi varit på Kågebadet hela familjen tillsammans med Elina och William. Vi gjorde en chansning som gav lyckat resultat, molnen sprack ju upp på eftermiddan och det blev soligt och riktigt varmt! Tuva är som en vilde i vattnet, hon älskar verkligen att bada och hon blir så glad av alla andra barn runt omkring. Efter allt solande, badande och självklart glassätande så for lilla familjen till Båtcaféet och fikade med Tuvas farmor, fastrar och farbror. Dom hade en hoppborg där som Tuva fick prova på med pappsen och hon tyckte att det var superspännande (inte undra på!)!

Imorgon ska Robin med sin pappa och bror till Västerås på bilträff (ja, Tuvas farfar är en riktig raggare :-P) och dom blir mest troligt borta hela helgen. Vi får se vad jag och Tuvis ska hitta på, eller imorgon hade jag tänkt ta med mig vårat tvättberg(!!) till mammpapp och om vädret tillåter bangar varken jag eller lillstumpan på att bada ;-)

Nä usch vad mycket klockan är, nu måste jag ge mig. Godnatt!



Bilder på hoppandet kommer sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback