En händelserik dag,

Idag klev vi upp i tid (eller Robin klev upp i tid, jag och Tuva har börjat bli morgonpigga) och for med farmor Kerstin och lillfaster Elin till Ica Maxi. Nu har vi handlat allt till smörgåstårtorna så nu överlåter vi resten av jobbet till Tomas som sagt. Jag måste kanske funderar på att baka något imorgon, man måste ju ha nått sött och sliskigt till kaffet efter tårtbiten ;-)

Idag har vi även fått upp dom vita lackhyllorna i vardagsrummet och det blev jättebra! Jag hade köpt tre stycken men vi satt bara upp två, det räckte tycker vi så vi får se om vi hittar något annat ställe att sätta den sista på. Jag var ju föresten duktig och moterade ihop den vita byrån i hallen igår (riktigt stolt!) och som tur var så kom Elina över en sväng och roade Tuva i slutet då hon började bli lite grinig pga för lite uppmärksamhet av mamma :-P Ska försöka vara duktig och ta några bilder på det vi har satt upp, ni ser väl om det dyker upp imorgon eller inte.

Idag har jag provat laga en ny maträtt, Ädel köttfärspaj, och den var faktiskt helt okej! Sen så var det meningen att vi skulle ha myskväll ikväll men det gick ju som det gick = jag somnade före kl.22 (jäkla skit), sen så vaknade jag förstås för ett litet tag sen och var pigg men jag måste sova snart så att jag är pigg imorgon för då blir det nya tag.

Just ja, jag höll på att glömma! Idag tjuvstartade vi lite, Tuva fick smaka lite Katrinplommonpuré. Hon var så söt för ibörjan visste hon inte riktigt vad hon skulle göra med det, konsistensen är ju inte direkt den hon är van med :-P Men hon såg faktiskt ut att gilla det, trots många roliga och söta miner som självklart finns fångade på videokameran :-D

Slutligen måste jag bara säga att utan min lilla familj är jag ingenting. Robin och Tuva, jag älskar er mer än ni anar!


image58

Tuva äter Katrinplommonpuré med en lustig min

Kommentarer
Postat av: Bea

:)
Såååå sööt!Bra med katrinplommon, få lite fart på magen ;)

Postat av: Susanne

Den purén är inte mumsig alltså :P
Men Wilma tycker också om den, tur det :)
För den är verkligen bra att ha ibland...

2008-03-05 @ 23:46:56
URL: http://susannemollwing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback