Tuva som talar,

Hejhej, som ni säkert har läst så mår jag inte riktigt 100 idag heller men med lite mat och vila så ska det nog ge med sig snart. Igår var vi ju hos min gammelmormor i Missenträsk (mitt första besök där btw) och det var även min kusin Edwin. Eftersom att han är så megasnäll så hade han tagit med sig en massa roliga saker till mig, dvs saker som han kände sig för stor för nu. Det var ett helt berg med leksaker och en såndär jättehäftig och smart Bumbostol. Den kan jag sitta i alldeles själv eftersom att jag har blivit så stark i nacken, men mamma och pappa måste se upp för när jag blir less på att sitta i den så spänner jag hela kroppen och försöker trycka mig ur (vilket jag säkert skulle lyckas med om dom inte stoppade mig), men tur är väl det annars hade jag nog gjort mig illa.
Idag har jag suttit i stolen och käkat Mangopuré, och eftersom att jag fortfarande är nybörjare på det området så vet jag inte riktigt vad jag ska göra med det när mamma proppar in det i munnen. Smaken är rätt god men konsistensen är jag inte direkt van vid så jag spottar ut det mesta, men förgäves för mamma fångar bara upp det på skeden och proppar in det igen. Aja, det är väl lika bra att vänja sig :-P

              
Leksaksberget                     Bumbostolen
  

                
          Gott med puré?         Näe, fingrarna är godare

Over and out! /Tuvis ;-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas att du känner dig bättre i dag tuva: )
Krya på dig kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback