Graviditetslista,

När fick du reda på att du var gravid? I mars 2007.
Blev det en chock? Vi hade ju inte skyddat oss på drygt ett år och jag hade gått över typ 11 veckor med mensen plus att jag var yr hela tiden och mådde dåligt, trots allt detta kom beskedet som en chock. Haha, det låter ganska knasigt men det var som svårt att förstå att det verkligen var på riktigt. En otrolig känsla!
Hur gammal var du? Jag var 19, hann fylla 20 två månader innan hon kom.
Hade du mycket halsbränna? Ingen alls.
Spydde du mycket? Mådde rätt dåligt fram till vecka 15 men spydde bara ett fåtal gånger.
Hade du mycket foglossning? Nej igen alls.
Har du fått bristningar? Några pyttesmå ofärgade just under naveln och en hel del på brösten då dom växte ett X antal storlekar.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag trodde hela tiden att det var en flicka trots att nästan alla andra trodde pojke.
Gick du över tiden? Nej, hon kom prick en vecka innan BF :)
Födde du för tidigt? ^
Hur var förlossningen? Den var helt fantastisk! Allt rullade på precis som det skulle hela tiden, det stod aldrig stilla. Efter ca 13 timmars värkarbete och 29 min krystande så kom våran fina lilla Tuva till oss :)
Blev du sydd? Dom lagade till två små bristningar.
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet? I slutet var dom två, våran barnmorska och en barnmorskestuderande.
Hade du någon nära med dig? Robin såklart!
Vilket BB födde du på? Skellefteå.
Hur stor var bebisen? 51 cm lång och vägde 3600 g.
Vad fick den heta? Tuva Johanna.

Kommentarer
Postat av: Sandra

mnåå =)

bra att det inte spelar någon roll, dricker som faaaaan nu :P Idag ska jag och Peter på föräldrarträffen ,sen vet jag inte vad vi ska göra, slipa antar jag =S

själv då ?=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback