En mysig dag,

För ni som undrar hur det gick för mig på ikea kan jag meddela att jag iallafall försökte att inte spendera alla 800kr jag hade fått meen det gick ju som det gick som ni säkert redan har listat ut :-P Jag kom hem med en en ny skiva till soffbordet (eftersom att den jag och Robin kom hem med för drygt en vecka sen var skadad), en matta till vardagsrummet, förvaringslådor till bokhyllan, en taklampa, två bordslampor, gardinknoppar, växter, krukor och en hel del mysiga ljus :) För er som tror att jag är less på ikea nu har fel. Tror seriöst inte att jag kan bli det. Jag skulle kunna vara där en gång i veckan och bara plocka en massa småsaker, det enda jobbiga är den nästan tre timmar långa bilresan dit, utan den hade jag varit äkta stammis!

Idag for vi iallafall och bowlade vid lunch, jag och mina två hjärtan. Jag gick segrande efter tre serier då jag hade skrapat ihop lite mer poäng än Robin, skitstolt såklart men han spelade ju lite mer vågat än mig, med skruvar och sånt :P Efter det gick vi en liten prommis förbi Mio, Coop osv, sen bar det av till Nyhamn för att kika på Sandra och Peters nyköpta hus. Ett jättefint hus med mycket potential och en gigantisk gård! Dom har det dom gör men det kommer att bli jättefint! :)

Nu ikväll har vi bara lekt och busat, och sen Tuva knoppade in vid 21 så har jag och Robin bara myst framför tvn :) Jag tror att det börjar vara dags för sängen snart, känner att ögonen är lite tyngre än vanligt. Imorgon får vi sålt BMWn, a.k.a våran andra-bil som vi inte har så stor användning av, så det känns skönt. Tror även det blir att köpa fönsterbrädor eftersom att detta hus helt saknar sådana, vilket gör det rätt svårt för mig att pryda våra fönster med vackra blommor och dylikt! Nu ska jag kolla mejlen och sen sova, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja utan det långa avståndet är vi nog fler som skulle vara stammisar på IKEA!;)

Postat av: Jenny

Haha vi kanske ska börja ha "sy-junta" till ikea varje vecka ;) Jag är då på!:P

2008-10-14 @ 17:13:26
URL: http://jennyer.blogg.se/
Postat av: Bea

Det blev glasögon! Hon vägde 5630g och var 58 lång ;)

2008-10-14 @ 17:27:27
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: elin

Tänk vad ikea gjort för sverige. Ett helt fantastiskt varuhus! :D Men det är nog bra vi bor sådär lagomt långt bort ;)

Vilken mysig dag me bowlingen ni verkar haft! :)

2008-10-14 @ 17:53:03
URL: http://mejelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback