Ikea, montering och lite sömn,

Nu börjar det likna nått här hemma, en hel del kvar att göra men alla saker har börjat få sin plats så det som är kvar är målning och lite golvläggning i några rum till. I lördags begav vi oss ju, tillsammans med Elina och Krille, till Ikea, och som jag och Elina hade längtat och eggat upp oss inför den resan! Det blev en toppendag, lite dispyter såklart då Robin kommenterade några av mina planerade köp men som tur är så litar han på mig så jag fick som jag ville med nästan allt ;) Det blev en låång dag, vi var inte hemma förrän kl.22 och då skulle vi lasta av alla grejer hos oss, sen fara till Skelleftehamn och lasta av Elina och Krilles grejer, sen lämna släpen i Bergsbyn och sen hem, så klockan hann bli rätt mycket innan vi hann landa hemma. Tuva var hos farmor Kerstin hela dan och eftersom att det blev så sent så bestämde vi oss, efter mycket om och men, att hon skulle sova över där. Det tog emot rätt mycket eftersom att jag inte hade sett henne sen 7 på morgonen men hon hade ju redan somnat där så då kändes det lika bra att hon fick sova vidare och då hann vi skruva ihop sängen innan vi la oss plus att vi fick en sovmorgon på det. En väldigt behövlig sovmorgon med tanke på att jag bara hade "hunnit" sova 2,5 timme natten innan. När jag vaknade igår hade jag dock kraftig abstinens, Tuva-abstinens! Jag kastade mig in i duschen, slängde på mig kläderna och gasade raka vägen till Kerstin för att hämta henne. Hon blev jätteglad när hon såg mig och jag fick knappt släppa ifrån mig henne :P Hon hade varit jättesnäll och glad hela tiden och det känns bra för då blir det mycket lättare att lämna ifrån sig henne ibland.

Igår spenderade vi hela dagen hemma. Robin spikade upp listerna i Tuvas rum, vi skruvade ihop Tuvas möbler, soffbordet, bokhyllan, satte upp lampor, piffade med kuddar och filtar i soffan osv osv. Och sen sent på kvällen fick jag ett städryck så jag rensade ur och omdirigerade i skrubben under trappan. Det blev jättebra, innan kunde man knappt gå in där för att vi bara hade tryckt in allt men nu fick vi t o m plats med en massa fler kartonger utan blockera hela ytan :) Jag var helt speedad och ville bara få allt klart så jag blev aldrig trött. Robin sa flera gånger att jag borde lägga mig men icket! blev tvingad isäng kl.5.30 imorse men som tur var så vaknade inte Tuva 7 som hon brukar utan lät sin lilla mamma sova till 8.30, tack hjärtat :)

Nu sover hon igen och jag kanske borde passa på å vila under tiden men än så länge känner jag mig inte trött, lär väl bli en tidig kväll ikväll iallafall. Nu ska jag inte mata på mer, här får ni lite bilder på Tuvas nya rum istället, som hon förövrigt invigde inatt :)



Kommentarer
Postat av: Sanna

Ååh, va fint det blev i hennes rum :)

Postat av: elin

Ååå vad fint det blev!! Om jag hade hennes rum skulle jag vara lyckligast i vääärlden! ;)

Skönt att ikeatrippen gick bra :)

2008-10-06 @ 12:19:13
URL: http://mejelin.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad duktig du har varit med målandet! Det belv superfint och jag gissar att Tuva är nöjd :)

2008-10-06 @ 13:29:43
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Linn

ser ut som det blev jätte fint i hennes rum.. vad har du för rosa i expedit hyllorna?

2008-10-06 @ 19:58:45
URL: http://liiinnt.blogg.se/
Postat av: Santa

Va fint det blir :)

Har ni som börjat få iordning det mesta nu? :)

2008-10-09 @ 10:56:02
URL: http://santantane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback