Dagens snabbresumé,

Imorse blev det en tidig morgon, eller egentligen inte tidigare än vanligt eftersom att Tuva nu gillar att vakna kl.07.00, men det som var speciellt idag var att vi skulle gå in till stan strax efter 09 dvs. då vi egentligen brukar mysa och slumra till ett tag i soffan ;P Detta lilla äventyr hade lilla söt-Elin bjudit oss på, hehe, nä men hon var så gullig och erbjöd sig att följa mig till handikappomsorgen för att hämta en intresseanmälan om personlig assistent-jobb och presentera mig för hon som har hand om det. Tack för det vännen och den mysiga morgonpromenaden :)
Efter det lilla besöket blev det en stansväng som resulterade i bla en vinteroverall till Tuvis. Kände att jag ville vara ute i god tid så att inte allt är slut ni vet, som det vanligtvis brukar bli för mig, men nu handlade det ju om lillgumman och det är en sak om jag fryser häcken av mig en vinter men det ska inte hon behöva göra! Köpte iallafall en på Lindex i strl 80, dyr som fan tyckte jag att den var men den skulle tydligen vara suuuper, bara det bästa till Tuva. När vi kom hem igen så provade jag och Robin den på henne och vi höll på att garva ihjäl oss! Lillstackarn kunde inte sitta upp för att den var så stel och såg ut som en strandad val när hon försökte krypa fram över golvet! Tyckte även att modellen var väldigt konstig, rätt tajt upptill och lååånga ben, tror fan inte att det hade rymts en tjockare tröja under den vilket känns som ett måste i detta kallhål. Detta resulterade i ännu en promenad till stan. Mitt huvud höll på att sprängas av tanken på vilket storlek jag skulle köpa, 80? 86? 80? 86? men kom tillslut fram till att, visst 80 är lagom nu, lite för stort men lagom, men tänk då i februari-mars, det är fasen 5-6 månader dit och vi vet ju alla vid det här laget att barn växer! Och efter att ha kollat Tuvas längdkurva så insåg jag att hon vid den tiden kommer att vara ca 83-84cm lång (om hon fortsätter följa kurvan) och då säger det sig ju självt att hon måste ha 86 även om den är liiite mer för stor just nu men jag har inte så god lust att köpa en ny om någon månad trots att jag köpte köpte en lite billigare och mer mobil från Åhléns istället, endast och endast 549kr!!
Nog om overallsnack nu. Ikväll har Malin och Krille varit här och hållit oss sällskap - alltid lika mysigt :) Det blev prat, mys, film och gott!

Sa jag snabbresumé? Ja det var tänkt så iallafall..
Nu väntar sängen, godnatt.


Kommentarer
Postat av: elin

Hörrö du Tack själv! Och overallen på åhléns blev perfekt! Den var jättefin! :))

Postat av: Louise

Ja det där med kläder är inte lätt när de växer så det knakar.. nu är alla Felicias fina kläder i strl 50 urväxta och hon har knappt hunnit ha alla!

2008-09-05 @ 11:58:44
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback