Helgen,

Igår gjorde jag och Tuva som planerat en sväng med mammsen, först in till stan och sen till Solbacken. Tuva hann bli så trött innan vi kom oss iväg så då tog vi stan först så att det skulle bli lättare för henne att sova. Mormor, som alltid skämmer bort oss på stan, köpte och bjöd på allt! Tuva fick en ny tshirt,en jeansklänning, två par strumpbyxor och en kofta, sen bjöd hon på lunch/fikat och sen väl uppe på Solbacken så fick jag några nya blommor och krukor :) Så jag var hem och hämtade alla min blommor igår åsså planterade vi om dom på kvällen. Krukorna var smockfulla med mina svärmorstungor  (har endast såna och garderobsblommor eftersom att jag har allt annat än gröna fingrar!) så nu slipper dom trängas i krukorna, plus att det blev över en sisådär 5-6 blommor som nu tappert står och väntar på några krukor att få bosätta sig i!

Från idag till imorgon ska vi vara djur- och husvakter här på Morön, då mammpapp och syster är i Källan i Åmliden och njuter av god mat, bubbelpoolsdopp och annat lyx! Vi ska iallafall också äta gott, har tagit fram en fläskfilé som jag tänkte trolla med sen. Nu ska jag passa på och duscha medan Tuva fortfarande sover. Trevlig helg :)


 Zamiacalla, även kallad garderobsblomma.
Nästintill omöjlig att ta död på.
Perfekt för mig med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Bea

Tack :) Ni också!



Vi kommer nog förbi nån dag och hälsar på. Tänkte låna hem gåstolen :) Om ni inte ska ha den förstås!

Härligt att du får jobba förresten! :D

Puss & Kram

Postat av: Sanna

Hej vännen :)

Jag håller med dej, dom blommorna är bäst, dör aldrig. Måste köpa mej ett par såna, jag dödar bara mina andra. Har köpt en svärmors och den lever också, dom funkar med :)

Jag kommer ju till skeå inte till veckan men nästa vecka på praktik i en månad :) Då måste vi ses, PUSS

2009-03-01 @ 22:25:00
URL: http://sannavikstrom.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Saknar dina uppdateringar!:)

2009-03-09 @ 20:43:55
Postat av: Bea

Joo, gåstolen är kul en stund iaf. Tills hon ser nåt på golvet som hon vill ha :P



Det blev en massa grejer till Theas rum :) Det enda vi köpte till oss skälva var lite ljus :P

2009-03-21 @ 16:08:43
Postat av: Bea

skälva? Jaha, fint med stavningen idag! Själva, skulle det naturligtvis stå ;)

2009-03-21 @ 16:10:32
Postat av: Anonym

Gumman du måste uppdateraaaaaa:) Saaknar dina inlägg!

2009-03-26 @ 20:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback