Melodifestivalen,

I fredags bestämde jag och Elina oss för att vi skulle hitta på något tillsammans, ensamma, dvs utan två små söta barn för det händer typ aldrig, vet faktiskt inte om det har hänt? Hur som helst, vi gick på stan med barnen på dan och kom fram till att vi skulle gå på bio och sen efter den fara hem till Elinas folktomma lägenhet (eftersom att Krille då låg på sjukhuset och opererade blindtarmen). Precis när vi hade bestämt oss för att "så fick kvällen bli" så ringde Elinas söta pappa och sa att han hade två biljetter till fredagens genrep av Melodifestivalen, självklart tackade vi ja till dem, bio kan man ju ändå se när som helst. Vi började röra oss hem mot oss och lämnade Tuva med Robin, jag snabbplockade ihop nå kläder och sen begav vi oss till Bergsbyn och lämnade William med sin mormor och morfar. Därefter var det gärnet hem, snabbduschar, klädbyte, exclusiv middag i form av yoghurt med müsli och hårdmackor (snabbmat med andra ord) :P Sen var det raka rör mot sjukhuset för en snabbvisit hos Krille som då låg på uppvaket efter operationen. Efter en löparrunda i sjukhuslabyrintens alla gångar så hittade vi tillslut rätt och kom fram till en ganska omtumlad Krille i smärta. Det kändes så dumt när vi for efter bara 10 min, han såg så ensam ut, men vi var tvungna om vi skulle hinna innan showen började, trodde vi iallafall. När vi kom in i arenan och hade fått hänga av oss jackorna så väntade en kö som inte rörde sig snabbare än en flock sniglar, och på något vänster så kom vi in bland dom sista trots att vi stod i mitten från början? Sen kom nästan irritationsmoment, vart fan var våra platser? Det var inte utmärkt någonting och det stod inte heller någon där man kom in som kunde vägleda en, dåligt tyckte vi! Tillslut hittade vi en ordningsvakt som visade oss till våra platser. Vi hamnade med ett stort och entusiastiskt gäng utvecklingsstörda, dom var så söta och exalterade :)
Efter alla bidrag var framförda så kände vi att det var lika bra att börja röra på sig, kändes som onödigt på något sätt att se vem som blev lottad till vinst, plus att vi skulle hinna på Karamelltåget innan dom stängde :P Påväg ut så fick vi varsin gratis-korv-kupong, så vi slinkade in på Statoil och utnyttjade den innan vi gick vidare till bilen. Humorn var på topp kan jag säga, innan vi hann lämna stan hade vi skrattat tills vi grät två gånger ;)
Våra storartade planer om en uppekväll med massa godis och film till minst 02 gick dock i stöpet, vi slocknade i soffan redan före 00, haha så kan de gå!

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja inte är jag ledsen för att jag "missade" alla-hjärtans-dag... tycker också det är grymt överskattat! Men det är bara på helgerna som vi hinner hitta på något så då är det trist att vara sjuk.



Jag såg er innan jag for, satt två rader upp från er.. också bland de största fansen, men visst är de härliga ;)

Postat av: Bea

:) Jo! Krille var ju svinigt romantisk! Bokade hotell och middag ute, i Piteå! (Nästan så man blir lite avis :P)

2009-02-16 @ 13:31:32
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha jadu,vi får väl se;P tror jag kommer gå över tiden,men vill verkligen inte dety !;P

2009-02-18 @ 15:19:36
URL: http://sandralindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback