Inskolning - sommarjobb

I fredags var det första inskolningsdagen på det nya jobbet,  sommarjobbet. Ska alltså vara på Hemtjänsten på Moröbacke å härja i sommar, det blir nog bra, lite ovant efter bara en dag men som med allt annat så kommer man väl in i det. Nog ska jag väl vänja mig vid att duscha av, byta stora blöjor och serva gammfolket, inte för att det  är så många som behöver just så mycket hjälp, men det enda jag tyckte var lite obehagligt första dagen var när man kom till någon som inte kunde göra något allssjälv, som bara låg som en mumie i sängen, usch det mår jag dåligt av att se.

Hur som helst så har jag andra inskolningsdagen imorgon, då ska jag jobba kväll. Sen jobbar jag även torsdag och fredag sen får vi se om jag känner mig redo för att jobba ensam, känns inte så efter bara en dag men kanske efter alla fyra. Vi får se, annars får jag nog några dagar till:)

Nu ska jag ringa telefonbanken och stoppa spärrningen på Robins bankkort, som jag spärrade imorse. Han tappade nämligen sin börs på discgolfbanan i Bergsbyn igår, vi var och letade men jag kan säga till er som inte har varit där att det är ett stort område att leta på! Helt otroligt att den redan har blivit hittad, men såklart otroligt skönt!:)


2 dagar till ul:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback