Ömma bröstvårtor,

Idag har jag testat en annan metod (fick ett kommentarstips), och det var att vrida på bröstvårtorna! Är lite smått öm i dom nu och hittills har tyvärr inget hänt men jag fortsätter dagen ut. Kom gärna med fler tips & trix!
Kvällen ska jag inte spendera väntandes i soffan, åtminstone inte i våran iallafall, nej jag drar till hamn och umgås med Elina istället! Måste försöka fokusera på nått annat om jag ska få tiden att gå, nog för att det lär bli bebisprat men ändå;)


Här kommer några söta bilder på myskusinerna från förra veckan då Sandra och Rasmus övernattade här:)


Kommentarer
Postat av: frida

hahah kan tänka mig du är lite öm!:) hoppas de funkar och sätter igång snart!:) håller alla tummar!

Postat av: Bea

Haha, jag har aldrig hört att det ska göra så att förlossningen ska sätta igång. Bara att det härdar vårtorna inför amningen- du kanske slipper ha sår :) Har också hört att du kan gnugga dom med frottéhanddukar ;)

2009-11-02 @ 18:54:27
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Bea

Asså, Tuva är ju sååå sjukt lik dig när du var liten! :)



Hoppas lillebror tittar ut snart, håller tummarna :) Kram

2009-11-02 @ 18:56:52
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Sandra

världens finaste :)

2009-11-02 @ 19:32:33
URL: http://sandralindahl.blogg.se/
Postat av: Ida

Nu känner jag att jag måste hävda mig här:)



När man snurrar på bröstvårtorna i slutskedet av graviditeten så gör man samma sak som när man börjar med ammningen, livmodern drar ihop sig och och det ger sammandragningar! Det funkar ju inte för alla säkert men bara du envisas med det så borde det ge resultat :)

2009-11-02 @ 20:21:31
URL: http://enlitenida.blogspot.com
Postat av: Steffi

Hej hej!

Jag tänkte bara säga att det där med bröstvårtorna borde stämma, för när man trycker ut råmjölken(?) Så utges ju det där oxytocin eller vad det nu heter, kommer inte riktigt ihåg, och som föregående talare säger så sätter det igång sammandragningarna, så de borde funka =)



jag förstår verkligen att du vill att lillen ska titta ut, men jag tror på att dom kommer då dom vill, går nog inte skynda på, som jag vet att man vill göra =D



Lycka till med nya bebisen!



Kramar från Steffi.

Tuva är verkligen kanonsöt! =)

2009-11-02 @ 22:17:28
URL: http://mammasteffi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Recept på en dryck som sägs kunna hjälpa förlossningen att komma igång. Receptet kommer från en barnmorska! Fick det av en vän, hennes värkar satte igång en timme efter hon druckit den... Värt att prova, kanske?

1.5 liter vatten

2 pressade citroner

2-4 matskedar honung eller lönnsirap

2 matskedar färskriven ingefära

2 teskedar cayennepeppar

Blanda detta väl och drick hälften. Har inget hänt efter ca ett dygn, drick resten. Kanske fungerar det? OBS! det blir rätt så starkt

2009-11-02 @ 22:21:45
Postat av: elin

Huvva! Jag får spykänslan bara jag läser drycken! Den fungerade inte på mig, inte heller pillandet..lillebror eran kommer då han vill ;) Vilka sötnosar till kusiner ni har! :)

2009-11-03 @ 10:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback