Våran duktiga tjej!

Tuva har blivit så duktig och verkligen börjat visa att hon har en kreativ sida också. Att det inte bara är hopp å spring å klätter å bus hela tiden, utan att hon faktiskt kan sitta ner och skapa saker i lugn och ro. I fredags efter middagen hos mammpapp ställde hon sig vid rumsbordet och började rita i Norran som jag hade suttit och kryssat suduko i innan. Hon stod länge och var helt fokuserad men vi andra satt å åt så vi såg inte riktigt vad hon höll på med. När jag sen hade lagt henne för kvällen och skulle inta soffläge så fick jag ju se vad hon hade gjort. Och då var det inte svårt att förstå varför hon hade varit så koncentrerad:


Hon hade ju kryssat som mamma! Och kämpat för att hålla sig innanför rutorna, vilket hon hade lyckats med riktigt bra!

Och tidigare på dagen hade hon suttit och byggt med Duplo, som är en riktig favorit just nu, och sen kom hon in i rummet och visade oss å berättade att hon hade byggt ett tåg:


Jag höll på att tappa hakan, för det ser ju verkligen ut som ett tåg också! Och det är inget vi har byggt tidigare heller utan hon kom på det helt själv. Våran duktiga tjej! :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Joo nu är det din tur, jag håller med.

Jag skulle bli igångsatt på lördagen. Hade värkar under fredag kväll och natt men som avtog. Men När jag kom in på lördagen så var jag öppen nästan 3cm. Så dom tog hål på hinnorna och satte dropp och så var det igång... men gå över 17 går jävligt fort. Så här i efterhand så känns de kanske som om att jag gick 1 vecka över tiden max...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback