Fixar Frasse

Igår när Tuva var på dagis fick jag ett "fixa-saker-il". Jag lackade Tuvas nya docksäng och boklist (som jag grundat kvällen innan) och sen gav jag mig på fondväggen i vardagsrummet. Vi har bestämt oss för att skippa fondvägg där, känns som att man har det överallt, så den fick bli samma fina beigefärg som resten av rummet och det blev fint:) Nu är det bara listerna som ska upp och några tavlor osv men nu känns det trevligare att vara därinne då vi höll på att kräkas av den gamla fondväggen som satt där, och med lite färgklickar och spackel här och var så kändes det inte riktigt färdigt därinne.

Nu börjar det vara lite mysigare på Tuvas rum också. Vi fick ju upp fönsterbrädan i förrgår så nu står blommorna på plats + en söt liten lampa som jag köpte igår. Och idag har jag varit duktig och satt upp sänglampan, boklisten och lite småtavlor (stora bedrifter för att vara jag!), så nu är det lite mer ombonat. Hoppas att lillspisen och matgrejerna som jag beställt kommer idag så att jag får fixa lite mer, det känns så kul nu:) Tror att det kanske har att göra med att lillebror inte är allt för långt bort och att jag vill ha det mesta klart och fint när han kommer så vi bara kan njuta i början:)

Nä nu ska jag inte sitta här och slöa längre, ska byta sängkläder och städa lite medan Tuva sover, och kanske förbereda lunchen innan hon vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback