Kiss & bajsöverraskning

Alldeles nyss lyckades jag slumra till nere i soffan och vaknade av en god doft i näsan. Kastade mig upp och fick se Tuva framför mig på golvet utan blöja och med lite klet i rumpan. Tänkte fasen också och kollade mig runt. Blöjan låg i ett hörn i vardagsrummet och den lilla korven mitt på den stora runda mattan. Jag antar att den har ramlat ur blöjan när hon slet av sig den för hon gillar inte att ha bajs i blöjan. Sen fick jag syn på pottan som också stod där bredvid mattan, då hade hon hämtat den från toan och kissat i den. Då var jag ju tvungen att berömma henne. Vi har börjat potträna lite smått då Tuva inte riktigt gillar blöjan längre (den åker av rätt ofta). Hon brukar vilja sitta på pottan på kvällen men det är inte så jätteofta det kommer nått men man får ha tålamod, har inte direkt räknat med att hon ska vara blöjfri innan tvåårsålder.

Nu ligger hon i sängen och ska sova men har klättrat ur den några gånger nu, vilket är första gången det händer sen hon fick storsängen för snart två veckor sen. Men nu har jag lovat att vi ska gå till lekparken efter hon har sovit så vi får se om det funkar;)

Tuvapottan.

Kommentarer
Postat av: Bea

Det blev ju nästan lite tur i oturen :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback