...and here we go again

Leon har varit skrikig och grinig i några dagar nu, mest kvälls tid, och idag när vi var och badade med Tuva så hade han varit hysterisk i nästan två timmar. Mamma tyckte det lät som han hade ont när han skrek och gav en alvedon och då somnade han nästan direkt. När vi kom tillbaka från badet (där vi förövrigt hade jättekul) ringde jag vårdcentralen men där var tiderna slut, sen sjukvårdsrådgivningen men dom kunde inte göra annat än att hänvisa mig till akuten efter kl 17, vilket inte kändes lockande då klockan inte ens var 15, plus kötiden som brukar vara där! Men mamma ringde på sitt jobb och vi fick komma dit direkt (perfekt med en mamma som jobbar på mb vårdcentral). Eftersom att han inte verkade ha ont i magen och med tanke på hur mycket problem Tuva ha haft med sina öron så kikade doktorn i dom direkt, och visst var det så, han har öroninflammation! Lillstackarn, men samtidigt skönt att veta vad det är och att vi nu kan kurera han så det onda försvinner. 3 doser om dagen, och det smakar riktigt äckelpäckel, han gillar det inte, men redan efter bara en dos tycker jag att han verkar gladare så jag hoppas att det redan börjat verka och att det blir en lugn kväll för oss alla.
Nu ska jag se klart Upp med Tuva och sen ska hon nattas. Trevligt fredagsmys på er!

Kommentarer
Postat av: frida

nej men stackarn!!:( jo de är de som är de jobbiga att alla hela tiden "men är du hemma än" " har du inte fått än" osv osv! jag menar jag kan inte göra så mke och om jag fått hade jag väl sagt de+!:) hahah man blir lite lätt irriterad :) men vi får hoppas den kommer under helgen!:):):):)



ha en toppen fredag och hoppas lill killen får bli frisk!:) sen borde vi ju ta och ses nån gång?:)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback