Kök och massa mer!

Syftet med dagens ikeatripp var att mammpapp skulle kolla kök (och jag ville såklart ha med ett finger i spelet) och dom hittade sitt potensiella ca 2 sekunder efter att vi klivit in genom portarna. Självklart fanns det mycket runt i kring köket som skulle spanas in och självklart även annat helt orelaterat till det (vilket jag och mamma stod för). Jag brukar alltid göra en ikealista när jag ska dit men denna gång var den väldigt kort, ynka 4 varor, men det berodde till största del på att det blev en spontanresa för min del och nog ska ni se att jag kom hem med fler än 4 varor! Robin tycker att jag är så bra på att köpa vad han anser "ovärda saker" som bara ligger och skräpar (många lämnar aldrig den blå kassen) men det är ju tjusningen med ikea, massa småprylar till billiga priser och då är det inte hela världen om lampan för 49:- eller ljusstakarna för 9:- inte blir lika snygga hemma som man tänkt sig, det kan man överleva rent ekonomiskt. Det konstigaste med att vara på ikea är att vagnen alltid är fullsmockad och man tycker att man plockat på sig SÅ mycket och ändå känns det som att man har tappat hälften av sakerna på vägen hem för då är det inte alls speciellt mycket i kassen?! Och varje gång jag varit där så vill jag tillbaka dagen efter för när man kommer hem inser man allt man glömt/inte tänkt på och har man köpt något som är riktigt praktiskt för en gångs skull så ångrar man att man inte köpte fler, och så blev fallet idag. Men jag och mammsen ska dit snart igen så jag får ta det då och hoppas på att sakerna som var slut idag finns då. Och då blir det både karl- och barnfritt, även om både pappa och Leon skötte sig exemplariskt idag:P

Tuva är kvar i stugan en natt till för vi kom hem så sent och hon var supertrött ganska tidigt pga överhoppad dagssömn som hon fortfarande behöver en skvätt av. Men Robin kommer hit inatt från jobbet och sen ska vi ut till stugan imorgon och fira Elin i efterskott så det passade som bra:)



Kan han vara den enda lyckliga killen på hela ikea?
Ni vet, tyger, lampor, småplotter, not a guy thing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback