Fånga ballongerna!

Imorse vaknade Leon tidigare än vanligt, "redan" 7.30, han brukar sova minst en timme längre (använde "hartassar" då jag vet att jag absolut inte ska klaga för båda barnen snittar 12 timmar per natt). Hur som helst så gick jag ner med han och efter ca 40 min kom lilltjoppan ner också. Efter frukosten fick jag syn på ett spel som Tuva fick i julklapp och som vi bara spelat en gång sen dess, Fånga ballongerna. Ett klassiskt lära-färg-spel som verkligen uppskattades idag! Första gången vi spelade det gick det inte speciellt bra. Hon kastade tärningen, tog fel färg och placerade pricken på fel ballong på brickan, men idag var det andra bullar, idag blev allt rätt. Vi spelade det gång efter gång och jag kämpade med att få in lite färger i skallen på henne. Hon kan ju vad alla färger heter men har inte riktigt kläm på vilken som heter vad, så nu får vi se hur många spelomgångar det tar innan dom börjar fastna.

Idag är jag extra glad och stolt över Tuva. För det första har det inte varit några kissolyckor idag och för det andra så verkar det som att hon har börjat säga till när hon känner att det är dags för ett toabesök (annars har vi fått fråga henne stup-i-kvarten men det har bara resulterat i en grinig tjej som tycker att mamma och pappa inte gör annat än tjatar). Vi får se om hon fortsätter i samma anda imorgon, och då är det dagis som gäller, nu är det slut på sommarlovet. Hon längtar då efter sina kompisar, och ikväll när jag skulle lägga henne sa hon att hon ville att Vera skulle komma hit och sova och att dom skulle leka i hennes rum. Hon har aldrig pratat om att ta hem kompisar förr så jag får väl prata med Veras mamma när jag träffar henne och bjuda hit dom. Veras lillebror Aron är ju bara 3 månader äldre än Leon så då kan dom passa på att busa dom också.

Nu ska jag plocka undan lite och invänta Elina som kommer hit efter jobbet, om ca 30 min. Ha en mysig kväll!


En söt och glad vinnare som hjälper förloraren att fylla klart brickan ;)

Kommentarer
Postat av: Ewe

Åh! Jag undrar om inte vi hade ett sånt spel då vi var små också, jag känner igen det så mycket.

Nostalgi ! :)

Postat av: elin

Gu vad hon blivit stor "lillgumman", klok och söt som Sofia ;)

2010-08-10 @ 23:20:45
URL: http://mejelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback