Julen nalkas

Har varken haft ork eller lust att skriva här i bloggen den senaste tiden som ni säkert har märkt (om det finns några läsare kvar?). Vad har då hänt den senaste tiden? Inte speciellt mycket över det vanliga, förutom att jag har tackat ja till Socionomutbildningen (någon annan?), magsjukan har härjat i huset, vi har käkat julbord, slagit in julklappar och pysslat på med annat som hör julen till. Igår bakade vi pepparkakor som säkerligen kommer att ligga och samla damm i burken då vi inte är några direkta kakfantaster, men då finns det ju iallafall nått att bjuda främmen på!
I eftermiddag åker karln i huset mot jobbet (för tillfället bara ca 20 mil bort, till skillnad från de vanliga 40) och jag och barnen åker till mammpapp och sover över. Imorgon ska jag låna deras bil för en skojakt på stan. Först ska Tuva skjutsas till favoritfarmor Kerstin sen ska jag och Leon hitta världens varmaste vinterskor till världens mest frusna mamma (när det gäller fötter och fingrar!). Det är en julklapp från min fina mamma och pappa, och eftersom vi ska fira ÄKTA JUL i Missenträsk hos mormor så kan det vara skönt med något varmt på fötterna när utelek står på schemat. Jag längtar så fruktansvärt efter att åka upp dit, har inte firat jul där på kanske 5 år(?!) och det är verkligen det bästa stället att fira på, där har vi firat sen barnsben så jag blir nästan lite nostalgisk! Plus att det är två år sen vi firade själva julafton med min familj, så det ska bli supermysigt:)


Julbak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback