Djupa andetag..

Igår tog jag och Elina (+3 av 4 barn) en liten runda här på torpet. Vi gjorde några stopp, myrorna, jacks och till sist coop bygg då jag fick för mig att måla om fondväggen i köket (vilket Robin inte har någon aning om än). En färg inhandlades och jag kom igång med målandet kring halv sex, kände att jag inte orkade vänta tills Tuva hade lagt sig vilket jag bittert skulle få ångra såklart! Jag var nästan klar med första varvet då hon kom fram till mig och sa något i stil med: "Oj mamma, Tuva har färg på fingrarna!" Tänkte satan också nu har hon varit och kladdat i färgburken som jag bad henne att låta bli. Jag klättrar ner för pallen och går in i tvättstugan för att se efter hur illa det är, och till min stora förvåning så ser jag inte burken någonstans. Vart fan är den? JO, den har min kära lilla tös försökt placera i mitt vita vitrinskåp som stod på högkant därinne, och självklart så hade jag bara lagt locket löst ovanpå burken (korkad som man är!) så nu kan ju kanske räkna ut hur den här sagan slutar?! Alldeles rätt, den hade vält omkull och ungefär 1,5 liter färg prydde mitt fina skåp! Behöver jag säga att jag blev aningens upprörd och lite lätt förbenad? Lyckades iallafall rädda det mesta av färgen och vitrinskåpet plockades isär och spolades av i duschen. Efter en hel del extra jobb, pussar och kramar från en skamsen Tuva (som garanterat bara ville vara snäll och hjälpa till) och ett färgvarv till så känns allt mycket bättre, och visst har man lärt sig en läxa!


Bilderna är tagna efter mitt snabba räddningsförsök.
Men försök tänka er den första bilden med 5 cm lager färg!

Kommentarer
Postat av: Bea

Meeen Tuvaluva då, eller är det Sofiapia man ska säga? :P

Postat av: Ewe

Noo! Stackare! Du är duktig som hanterar sånna situationer bra :) !!

2010-01-27 @ 21:40:42
URL: http://evelinaburvall.blogg.se/
Postat av: frida

haha ja så kan de gå:) kan du inte lägga upp nå bilder på nya fondväggen?!:)

2010-02-05 @ 19:40:32
URL: http://shooooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback