Åkern

Äntligen är åkern borta och våran baksida tillbaka! Det har sett rent ut sagt förjävligt ut där bak, men med gräsklippare som ständigt pajjat har glöden och orken till att fixa till försvunnit för längesen, till idag! Eller rättare sagt igår, då införskaffade jag en handjagare i hopp om att det ska bli lättare för oss att klippa, men att börja med den igårkväll var ju bara att glömma. Med en halvmeter högt gräs (ja, halvmeter!) hade jag behövt en lie till grundarbetet innan den nya rackaren ens kunnat börja rulla, men eftersom vi saknar en sådan och trimmern lever om lite för mycket så fick jag vackert vänta till imorse, och gick allt som smort då? Svar NEJ! Jag hann väl trimmar en tiondel av det jag skulle då den gav upp, men det gjorde inte jag utan jag hämtade kökssaxen och började klippa för hand! Det måste ha sett riktigt lustigt ut, snacka om gräslyx, men jag hann inte så mycket innan jag fick hämtning av Elin (brorsans tjej) för målning i deras nya hus. Men efter en svettig målardag så visade det sig att trimmern var lätt att fixa så när Robin gjort det var det bara att tuta och köra. Sen fick handjagaren sköta finliret och voilá, nu kan man spela fotboll och busa där bak :-)



Handjagare: Rusta

Kommentarer
Postat av: Bea

Hahaha! En sax Sofia! :D

Postat av: Bea

Rent av en orange! Snyggt Soffan ;)

2010-07-05 @ 17:19:35
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback