Fixat

Nu känns det liite bättre att vara hemma iallafall. I söndags hyrde vi ut barnen till Kerstin och Tomas i stugan så att vi kunde jobba på lite och fixa saker som varit ofärdiga ett bra tag! Äntliigen är golvet i hallen klart! Skulle tippa på att det är typ tre månader sen karln i huset började med det men småfixet i slutet blev aldrig gjort så det har han gått och haft ångest över sedan dess (men inte tagit tag i!) men nu är det gjort så nu kan jag sluta irritera mig och svära över det. Medan han fixade det och satte dit alla lister på väggar och golv så målade jag klart den sista väggen uppe i trappan. Och som alltid då jag börjar måla så kan jag inte sluta så jag fortsatte inne i Leons rum också. Två av hans väggar fick bli vita, som i Tuvas rum, men nu känner jag att jag måste kolla om någon roligare färg till de två "fondväggarna", känns så tråkigt och obarnsligt med den blågråa som är nu:P Men det blir en enkel match att måla dom eftersom jag målade dom två krångligaste vita, piller runt dörr, fönster, element och fjärrvärmerör! Nu har vi bara sjuttielva saker kvar att göra så det känns bra!



Blåbärsplock, vattenkrig och skogspromenad i stugan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback