Glada kor & en mindre glad tjej

Det blev en rätt handelsrik stanrunda igår. Jag hittade mig två bh:ar, ett linne, ett par cykelbyxor, ett par jeansshorts, två krukor...ja, det var nog det.

Idag har vi varit en sväng på koutsläpp i Frostkåge men det blev ingen lång visit. Vi hann se korna springa ut iallafall, eller ja försökte se bland allt folk för det var sjukt många där! Men det var inte pga av folkmassan vi for hem och inte det halvdåliga vädret, nej, en liten snorunge var den bidragande orsaken! En snorunge vid namn Tuva. Hon var inte rolig så som straff för det så satte vi oss i bilen och åkte hem. Behöver jag tillägga att hon blev ännu argare? Nu sover hon iallafall (och som ytterligare straff fick hon somna utan tutte) så nu hoppas vi på en gladare unge på en timme eller så.

Känns som en söndag idag, en trist och regnig dag. Tror jag ska fara och handla så jag kan baka nått gott. Det var längesen och det kan vara kul att bjuda på nått hembakat nångång också. Imorgon kommer Kerstin och gänget och firar Robin så en till tårta ska också göras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback