Nervous breakdown

Idag var det nära ett nervous breakdown vill jag lova. Jag insåg att vi inte fått någon barnomsorgsräkning så jag ringde imorse för att meddela detta och då sa han att den senast dokumenterade var i slutet på september men att han skulle föra detta vidare till expeditonen. Jag väntade nervöst på ett samtal som aldrig tycktes komma, efter tre timmar gav jag upp och ringde tillbaka till kundtjänst. Under dessa tre timmar hade jag dessutom insett att vi inte betalat för förra månaden heller (och jag kunde inte hitta någon obetalad räkning) och då utbröt den verkliga paniken. "Vi kommer att bli av med dagisplatsen!" "Hur gör vi då?" "Vi kommer att få dubbla räkningar med fet ränta!" "Hur ska vi då ha råd med alla julklappar?!" Jag var fullständigt panikslagen och undrade vad kvinnan på andra sidan luren skulle säga men det blev inte så illa som jag hade föreställt mig, tvärtom. Efter att jag förklarat för henne frågade hon hur gammal min dotter var och då kunde hon kunde hon lugna mig med att säga att barn mellan 3-5år som inte har mer än 15t/v ingår i något som kallas allmän förskola, och det är avgiftsfritt! Det förklarar varför vi inte fått de senaste två räkningarna, och ingen betalningspåminnelse heller för den delen. Tycker dock att det är märkligt att man inte fått information om detta någonstans, man kunde ju tycka att brev i postlådan vore på sin plats men icket. Såg visserligen i efterhand att det stod på kommunens hemsida men där hänger man ju inte direkt varje dag. Men hur som helst, dagisplatsen består och istället för dubbla avgifter + ränta så har vi sparat nästan 1600kr hittills på dessa två månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback