Meritvärde

Samtalet på CV gick bra och kändes faktiskt väldigt givande. Det är verkligen nyttigt att ha någon att "bolla med". Hon ställde väldigt bra och kluriga frågor som fick mig att tänka lite extra på saker som kan vara rätt avgörande. Jag fick skriva en lista med saker som är viktiga för mig i mitt val av utbildning, alltså vad vill jag få ut av den och framtida yrkesval. Så CV var bra, rekommenderar att gå dit om ni är lite vilsna i jaken på rätt val.
Nu sitter jag och räknar ihop mitt merivärde med hjälp av
meritvärde.se och meritpoäng.se. Meritpoäng är tydligen något nytt som innebär att man kan få ett högre meritvärde om man tagit vissa kurser (i mitt fall på gymnasiet). Som mest kan man få +2.5, vilket innebär att max inte längre är 20.0 utan 22.5. Beroende på vilken utbildning du söker så är det vissa relaterade kurser som ger olika poäng för att öka meritvärdet och det är ju kanon! Räknade nyss ut att jag får +1.5 om jag söker socionom som det faktiskt lutar åt. Jag sökte ju den utbildningen direkt efter gymnasiet och kom in men jag vet inte om det var osäkerhet eller skoltrötthet som gjorde att jag avstod då. Nu känns det mer lockande, har kanske mognat under dessa år och fått mer erfarenhet av livet, vad vet jag:P

Kommentarer
Postat av: elin

Men va roligt att höra att det verkat gått bra! :) Då är det bara söka och känna vad du vill, när du vill, kommer bli kanon! :)

Postat av: Sanna

Åh, va spännande :) Jag tycker definitivt att du ska ta steget och plugga, man utvecklas enormt mycket och det är rätt så kul trots att man blir less ibland :P Keep me updated :) PUSS

2010-09-18 @ 11:09:22
URL: http://sannavikstrom.bloggagratis.se
Postat av: Marcus

Tack så mycket kära du för att du länkat till vår sida Meritvärde.se! Hör gärna av dig om du har några åsikter eller tips till oss!

2010-10-20 @ 03:00:33
URL: http://www.oldek.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback