Typiskt!

Grubblade mycket igår kväll. Skolgrubbel. Vet fasen inte om jag skulle palla att jobba som socionom. Skulle jag som så lätt känner empati för andra bara kunna stänga av efter en dag på jobbet? Med vetskapen om att ett barn far illa? Det är väl kanske något man får träna på att göra men det känns svårt! Sen har jag fått upp ögonen för Arbetsterapeututbildningen. Den verkar intressant men det är så typiskt att den bara startar på hösten, vilket jag märkte igår! Men då får det bli att jobba ett tag och söka till nästa höst i så fall. Vi får se om jag kanske söker socionom ändå så jag kan grubbla lite till...

Knepigt!

Kommentarer
Postat av: anna

Hej,

Jag kom in på din blogg av en slump och läste detta inlägg om att läsa till socionom!!! Jag kan starkt rekommendera denna fantastiksa utbildning!!! Är själv socionom och arbetar med flykting ungdomar! hade precis samma farhåga som du, men jag lovar att det är något man kan arbeta med!!! det är en bred och intressant utbildning!



Hoppas att du kommer fram till ett bra beslut när det gäller din utbildning!!!



/Anna

2010-09-23 @ 20:48:43
Postat av: Ewe

Jag förstår dig!! Jag började plugga för en månad sen, psykiatrisk omvårdnad, och nu känner jag.. är det de här jag vill?

Både ja och nej. Jag vill jobba med att hjälpa människor, men samtidigt, kommer Jag må bra av det. :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback