Tandis

Imorse var jag hos tandläkaren med Tuva för att kolla upp hennes framtänder. För drygt två veckor sen krockade hon och Rasmus i studsmattan och hennes tänder slog i hans skalle, det blödde ska ni veta och tandköttet var lite uppsvällt dagen efter, men tänderna satt kvar och det såg ut att läka bra så vi tänkte inte mer på det. Men så för några dagar sen tyckte jag att hennes tänder börjat ändra färg, lite mer beige/grå än de andra, och då förstod vi ju att smällen hade tagit rejält! Så idag var vi hos tandis och röntgade tänderna men i detta nu gjorde man inget utan vi fick en ny tid om fyra veckor för att se om det ser annars ut då. Tydligen så kan dom bli lite ljusgrå och ibland gå tillbaka till sin normala färg, eller förbli ljusgrå, men i värsta fall blir de mörkare och mörkare och dör helt och hållet och då måste de dras ut. Håller verkligen tummar och tår för att det inte blir värre! Men hon har inte ont eller så och kan tugga med tänderna så det är ju skönt iaf. Återkommer senare med mer info.


Tuva med sin "jag-ler-och-låtsas-att-jag-inte-är-nervös-min".

Kommentarer
Postat av: lillblondin

Min lillebror slog i ena framtanden där han var mindre så den blev typ gråaktig. Dock så var det ju endast en mjölktand så det gjorde inget eftersom den ändå skulle lossna och bytas ut sen :).

Postat av: Anonym

Ramlade och slog mina två framtänder i en trapp när jag var liten..dom var alldeles grå till slut men det gick över :)

2011-08-18 @ 18:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback