2011 på akuten

Gott nytt år på er! Hoppas att ni hade en trevlig kväll igår, det hade jag men däremot så firade jag tolvslaget på akuten med Leon.. Anledningen till det var att Leon klämde tummen i en dörr för ca två veckor sen och igår svällde den upp rejält, till dubbel storlek! Han hade så ont (kan tänka mig att trycket var hårt) och grät mest hela tiden och kunde inte sova, så vi åkte in (tack för skjutsen Erika, och för att du stannade och höll oss sällskap!). Väl inne träffade vi världens konstigaste läkare, funderar på att göra en anmälan pga hans otrevliga och oerhört oprofessionella beteende! Hur som helst, han skrapade med en grov nål längs nederkanten av nageln för att skapa en öppning sen kletade han dit antibiotika och satt en tejp. Usch vad lillgubben skrek, man fick ju knappt röra hans tumme så man kan ju tänka sig hur ont det måste ha gjort! Det högg i mammahjärtat vill jag lova, särskilt när man är den som håller fast. Natten har varit riktigt jobbigt, han har gråtit och haft ont i princip hela natten så det har inte blivit många timmars sömn för oss men vi överlever. Nu hoppas vi på att antibiotikan ska ge effekt så att svullnaden och smärtan försvinner. Han är så duktig våran lillkille, är det inte det ena så är det de andra men han klagar inte i onödan och idag är han lika glad som alltid trots att han har så ont!


Usch, såhär ser det ut.

Kommentarer
Postat av: sandra

Nej men lillgubben då :( stackars liten ! Ge honom en puss & kram från mig !!

Postat av: Alexandra

Men aj då! Det där såg inte alls kul ut! Hoppas det är bättre nu!:)

2011-01-02 @ 18:14:23
URL: http://luma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback