Fullspäckat schema

Lördag. Första "riktiga" helgen på väldigt länge! Veckan har varit spännande, rolig, informationsfylld och aningens förvirrande men hittills känns det helt rätt. Klassen verkar härlig (kan väl inte påstå att jag hunnit prata mer djupgående med alla drygt 50 personer, men dom jag hunnit göra det med kommer jag bra överens med) och basgruppen jag hamnat i är kanon!
Det går bra för barnen på dagis också, än så länge är dom bara glada över att få fara dit så det känns bra. Leon har kommit in jättebra och han är glad och nöjd mest hela tiden (precis som hemma), och hans passion är att läsa böcker! Personalen berättade att han kommer med en bok flera gånger om dagen och backar ner i deras knä för att sedan sitta som fängslad hela boken igenom:) Och jag tror att Tuva har hittat ett annat lugn på dagis. Nu när hon är där lite längre dagar så behöver hon inte köra i 110 för att hinna med allt utan hon kan fokusera mer på stillsamma saker också, och det är ju bra:)
Nu ska jag njuta av den här helgen för på måndag fortsätter vardagen med tidiga mornar. Och på onsdag ska vi t o m iväg till Österjörn och övernatta. Tanken är att vi ska komma varann närmare med hjälp av övningar, gemensamt matlagande  och fria aktiviteter på kvällen. Bli nog kanon tror jag!


Mina busfrön:)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va kul att allt känns bra :) Viktigt att man hamnar i en bra grupp, eller iallfall att man träffar någon som man klickar med, underlättar så mycket då :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback