På hemmaplan

Nu är vi hemma efter vår lilla semstertripp, som blev längre än planerat. Jag skrev ett inlägg för någon dag sen men det verkar verkar lyas med sin frånvaro? Hur som helst, vi får mot Lycksele i torsdags, käkade god mat, badade, sov i stora lyxsviten, käkade hotellfrukost, matade älgar och red på hästar på djurparken. Sen var tanken att vi skulle hem igen men färden fortsatte mot Övik för camping nära Skuleberget, som jag och Robin besteg! Barnen var med farfar på campingen medan vi klättrade ca 285 mvh. Det var ashäftigt! Det ska jag göra igen! Vi satsade på stort och tog den svåra vägen trots skylten "Klättringsvana krävs". Vilken upplevelse! Jag som i vanliga fall är sjukt höjdrädd var inte ett dugg orolig trots att det på vissa ställen var lite läskigt med "överhäng" osv. Rekomenderas att testas iaf:)
Dagen efter bar det vidare mot Birsta (Sundsvall) och ikea stod såklart på schemat! Iaf för mig, Robin gav upp rätt fort så han och Leon gick på grabbaffärer istället:P Efter det åkte vi tillbaka en bit och bodde på en camping i Norrfällsviken två nätter och vi hann desutom tillbaka till Birsta fler gånger:P
Med en fullproppad bil och trötta barn anlände vi på hemmaplan igår efter 23, och innan allt var ur- och uppackat var klockan närmare 02. Barnen vaknade i vanlig ordning vid 9 trots många sena kvällar men det är väl så det ska vara när man är på semester:)

Ska försöka fixa över lite bilder från trippen till datorn ikväll när lugnet har lagt sig;)

Kommentarer
Postat av: Ewe

Det var ingen dålig semester! Sånt borde man ha möjlighet till att göra oftare :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback