Lediga dagar

Jag har varit ledig både igår och idag, och det har även Robin dock av tråkiga omständigheter. Han hade jätteont i ögat när han kom hem från jobbet fredagnatt och härdade ut ända till i söndags då han pratade med 1177 och beordrades åka in på akuten. Där skrapade de bort en metallflisa som satt fast i ögat och även hade börjat rosta. Det blev såklart inte aktuellt att sätta sig i bilen och köra 40 mil till jobbet samma kväll, dessutom skulle han på vårdcentralen dagen efter. Där borrade de bort rosten (som de inte fick bort på akuten) plus några till flisor som de hittade. Nu har han som tur är inte lika ont längre men ögat är väldigt rött och irriterat och rinner konstant. Men även om omständigheterna är tråkiga så känns det skönt att ha honom hemma, det blir verkligen långledighet denna gång då han inte ska tillbaka förrän nästa onsdag och redan varit hemma 5 dagar!

Eftermiddagen har jag och barnen spenderat i Ursviken hos Bea och barnen, vilket alltid är lika mysigt!:) Vi fikade gófika, tjattrade och barnen lekte! Nu sitter jag och förbereder lite inför morgondagens förberedelser till seminariet på torsdag. Vi ska då presentera vår uppstats och även opponera på ett annat pars uppsats. Kommer nog att gå finemang!

Nu ska jag se lite tv innan sängen väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback